tiistai 8. maaliskuuta 2011

Kaikki ihanat naiset




Kevyt elämä jatkuu... tosin tänään laskiaistiistain kunniaksi meillä töissä paitsi lasketeltiin, paistettiin vaahtokarkkeja nuotiolla ja tulipa herkuteltua yksi pullakin kuuman kaakaon kanssa. Ilman kermavaahtoa. Muttamutta, eikös me sovittukin, että mitään tiukkapipoista ja kaiken deletoivaa linjaa ei vedetä?! Makeat syrjähypyt on sallittu tässä tapauksessa, kunhan sitten malttaa palata ruotuun :)

Kotiin tulin tänään broilerin fileestä tehtyjen ohutleikkeiden kanssa. Tippa öljyä pannulle ja fileet siihen ruskistumaan. Pakasteesta löytyi Finduksen nuppuvihannekset (kukkista, parsaa, keltaista ja oranssia porkkanaa). Tänään jätin kerman pois, paistoin vihannekset jäisinä, mutta kylläkin voissa (tai oikeastaan Oivariinissa). Salaatin kuutioin suoraan lautaselle, samat herkut kuin eilisessä salaatissa.
Jälkikasvu halusi ruokansa kanssa ranskalaisia - ja saivatkin - mutta minä en kaivannut minkäänlaista perunaa, riisiä tai muutakaan vastaavaa lautaselleni. Hyvää oli... Ja hei, jos tämä toimii, en kyllä valita!

Syön joka päivä lounaan töissä jo ennen klo 11 ja yleensä kotiin tultuani (noin klo 15-17) oon jo niin nälkäinen/väsynyt, että teen heti pari ruisleipää kinkulla ja/tai juustolla ensi hätään. Nyt on ensiapuleivät siis tarkoitus jättää kokonaan pois ja linnoittautua heti hellan viereen valmistamaan tuo "kunnon" vähähiilarinen ruoka. Ja kunhan ei mitään joulukinkkua ala paistaa, ruoka valmistuu aika nopsasti!
Kaksi onnistunutta iltaa ilman leipää ja perunaa tms. takana! Jee!!



Jälkiruuaksi taas kupponen kahvia... With milk, no sugar.




Naistenpäivän kunniaksi kaksi upeaa naista, Marilyn ja Audrey. Löytyvät kummatkin meidän vessasta - öh, siis naistenhuoneesta, kuinkas muuten. Siellä ovat sulassa sovussa tuoksujen (täällä yksi tuoksuhullu, päivittäin lotraava addikti), hammastahnojen, hiuspinnien ja akuankkojen kanssa.





Lopuksi Audreyn aikas osuvat mietteet, näin juhlapäivän kunniaksi:

" Minä uskon manikyyreihin. Minä uskon ylipukeutumiseen. Minä uskon pynttäytymiseen vapaa-aikana ja huulipunaan.
Minä uskon pinkkiin. Minä uskon, että rakastuminen polttaa parhaiten kaloreita. Minä uskon suutelemiseen. Minä uskon, että onnelliset tytöt ovat sievimpiä tyttöjä. Minä uskon, että huomenna on päivä uusi ja minä uskon ihmeisiin."
- Audrey Hepburn (1929-1993) -

IHANAA NAISTENPÄIVÄÄ!

Ellis

3 kommenttia:

  1. Mietin, että sulla on tuossa lounaan ja päivällisen välissä liian pitkä tauko ja se saattaa tehdä houkutuksen ahmaista muutamat leivät tms. Osta kassiin vaikka proteiinipatukka ja napostele se ajaessa kotiin tai ota töihin rahkapurkki ja hedelmäkuutioita ja syö ennen kotia lähtöä.Tai niinkuin mie,että just ennen kotiinlähtöä syön toisen leipäsatsini ;)

    VastaaPoista
  2. Minä en mistään laihdutusjutuista tajua mitään, mutta hyvältä kuulostaa :) Itsellä vaan tämä ikuinen tavoite kohti terveellisempiä elämäntapoja!

    Audrey tiesi nämä hommat :)
    Mukavaa naistenpäivää!

    VastaaPoista
  3. Päivi: Unohdin vallan mainita, että juu, syön ennen kotiin lähtöä tai jossain sopivassa rakosessa iltapäivällä hedelmän, jukurtin, viilin tms. Toi proteiinipatukka onkin muuten hyvä idea :)

    Rilla: Tavoitteena mullakin tsempata kokonaisuutta... ja yrittää ylläpitää, jos tässä jotain tuloksia tulisi... Nukkumaanmenoaika pitäisi hilata aikaisemmaksi, se on yksi tavoite mulla. Olen toivoton yöeläjä. Aamulla kyllä väsyttäis... :)

    VastaaPoista