keskiviikko 19. joulukuuta 2012

19. luukku: joulu saapuu jokaiselle

Joulu saapuu myös meidän wc:n Audrey Hepburnille. On saapunut joka vuosi, niin kauan kuin ollaan tässä talossa asuttu ja yhtä kauan, kuin Audrey on hengaillut meidän toiletin seinällä.


Mulla on joitakin joulukoristeita, joilla on vakiopaikka. Vuodesta toiseen. Again and again.
Tuo pieni kuusi (hyllyn päällä), samoin kuin sen vieressä seisova tonttutyttö, ne asuvat jouluna wc:n pienen seinäkaapin päällä. Vastakkaiselta seinältä Audrey katsoo kuusta haaveksien. Samoin Marilyn viereiseltä seinältä, vaikka ette ehkä huomaa...

En itseasiassa kovin paljoa ripottele joulukoristeita ympäriinsä, mutta tietyt vakiot ovat ja pysyvät. Takan reunan enkeli, astiavitriinin ovenkahvassa roikkuva henkselitonttu, kirjakaapin joulusukat, lumiukko eteisen lipaston päällä. Heh, onhan niitä koko joukko sitten kuitenkin.
Niiden myötä tulee joulu taloon... Noh, tarvitaan siihen myös jouluruokien ihanat tuoksut.
Ja kynttilät. Kuusi. Musiikki. Ja piparkakut. Ja jouluaaton Lumiukko-elokuva. Ja joulupukki, joka tulee tänne pieneen kylään aina lentäen ja jota koko kylä kerääntyy lentokentälle vastaanottamaan.
Ja ja ja...

Mitä lähemmäs joulu tulee, sitä kauemmas karkaa mun nukkumaanmenoaika...
Nyt täytyy mennä vielä katsomaan, että huomista joulujuhlaa varten on nuotit kassissa, mekko ojennuksessa ja muistilappu kirjoitettuna.

Öinen tervehdys jälleen kaikille muille yökyöpeleille - ja niillekin, jotka jo kauniita unia katselevat!

Ellis <3

6 kommenttia:

  1. Ihanaa Ellis että on rituaaleja! Ne tekevät elämästä turvallisen!

    VastaaPoista
  2. Näitä yöllisiä kirjoituksiasi on näin aamutuimaan mukava lueskella. Itse olen varsinainen illantorkku :)
    Mukavaa torstaita Ellis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, kun tykkäät! Minä oo toivoton yökuupelo... aamusta nukkuisin sitten kyllä. Noh, kohta saa nukkua :)
      Kiitos ja sinulle kivaa perjantaita!

      Poista
  3. Iltavirkku olen minäkin, mutta kyllä jo tuohon aikaan olin täkin alla ja unten mailla...:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin pitäisi munkin olla. Täällä mä nyt kuitenkin taas olen... :)

      Poista