maanantai 17. tammikuuta 2011

Kolme väriä: punainen








Punainen. Vahva voimaväri minulle. Pieninä ripauksina lämmin, hauska, tehokas ja etenkin jouluna asiaankuuluva. Kokonaan punainen vaate tuntuu kuitenkin itselle vieraalta ja yksinkertaisesti väärän väriseltä. Tai no, olihan mulla kerran (vuonna 96, heh) kirkkaanpunainen (yksivärinen!) kotelomekko. Sitä mekkoa en kovin montaa kertaa ehtinyt edes käyttää, kun se jo meni pilalle: lennätin rinnuksille lasillisen viiniä, punaviiniä, kuinkas muuten. Yritin pestä ja liottaa mekkoa ties minkälaisissa tahranpoistoliemissä, mutta punaviini vain pysyi sitkeästi mekossa. Kohtalo järjesti niin, että mekon ja minun tiet erkanivat. En ollut siitä kovinkaan pahoillani :)

Omasta kodista löytyy jokunen tärkeä punainen asia.
Rakkain niistä on vanha kitara, joka on kulkenut mukana vuodesta 1986. Yhdessä vanhan pianon kanssa ne luovat olohuoneen tunnelman ja antavat vaihtoehdon television katselulle.

Olihan meillä jonkin aikaa punainen plyysisohva, pikaistuksissa hankittu. Sohva oli kova ja kulmikas, joten olin tosi helpottunut, kun sain antaa sen pois. Luulen, että se kuitenkin pääsi ihan hyvään kotiin, missä sen askeettisia ominaisuuksia ja vahvaa väriä osattiin arvostaa.

On yksi paikka, mistä varmasti jokaiselta naisihmiseltä löytyy punaista: meikkipussi!
Eräänä syksyisenä aamuna olin lähdössä töihin, taas kerran pienen kiireen saattelemana. Ensin asiaankuuluvat pienet ja nopeat meikkaukset aamukahvin kera ja siitä pikkuhiljaa tien päälle. Matkalla kurkistin jostain syystä peruutuspeiliin ja minut kohtasi veretseisauttava näky: olin hämärässä aamussa epähuomiossa, ajatuksissani, vahingossa tai jostain muusta käsittämättömästä syystä piirtänyt kulmakarvani huultenrajauskynällä. Voitte kuvitella, mikä ihana kehystys kasvoille :) Pysyin kuitenkin tiellä ja selvisin töihin asti. Siellä huomasin, että loputkin silmämeikit olivat poskilla, niin paljon olin nauranut matkalla...
Jos joskus aamuvarhaisella näette jossain punaisin kulmakarvoin kulkevan naisihmisen, se olen luultavasti minä :)

Maanantaiterveisin,
punahuuli-Ellis

2 kommenttia:

  1. Kiitoskiitos tuosta huultenrajauskynää kulmakarvoihin jutusta! Pelasti mun maanantain ja miehen tiistain - saas nähdä kenen kireät leukaperät huomenna rentoutan kertomalla tämän meikkivinkkisi!

    VastaaPoista
  2. Kiva :) Tämä on meikkivinkki tosinaisille, jotka kulkevat omia polkujaan.

    VastaaPoista